tiistai 18. elokuuta 2015

Menneisyyden harhaopit alkavat paljastua.

Sellaisena märkäkorva nulikkana, kun kansakoulusta tulin, ja pienet työvelvollisuuteni olin hoitanut, ilta vierähtikin tiiviisti hiihdon ja mäenlaskun parissa.
Vanhemmat yrittivät kyllä huomautella koulutehtävien teostakin tyyliin,
"Ei maailmassa pärjää pelkästään mäkeä laskemalla".

Tänään kävelylenkilläni huomasin että minua on nulikkana pahasti kusetettu..
Tässäkin joku opiskelija rakennuttaa ihan kohtalaisen kokoista omakotitaloa, Tontin hintakin on suurempi kun minun asuntoni arvo.
Eikä rakennuttaja ole koskaan muuta tehnyt kun laskenut mäkeä.
Täytyy ihmetellä kuinka tietämättömiä isä ja äiti ovat aikoinaan olleet.

Mutta tänään on ollut kesän kaunein ja lämpimin päivä, se saa meikäläisenkin hymyilemään.
Vaikkakin päivän olen pääasiassa sisällä työn parissa viettänytkin.
Mutta kuitenkin.

2 kommenttia:

  1. Onpa opiskelija tehnyt sen jälkeen kun alamäen lasku loppui. Ensi töikseen juoksi ruskamaratonin...

    VastaaPoista
  2. Niinpä... Muutenkin aina positiivisesti tuonut Lapille mainetta.
    Verotkin maksaa Suomeen eikä esim. Monacoon.
    Hattunnoston arvoinen,,,,, Mutta mulla ei ole hattua, riitäsköhän pelkkä kumarrus..
    On kyllä paikkansa ansainnut Kemijoen törmältä.

    VastaaPoista